Tips voor trekkingstrainingen

Begin vroeg met je trekkingstraining

Zelfs als uw geplande trektocht 12 maanden verwijderd is, is het nooit te vroeg om aan de slag te gaan met uw trekconditioneringsprogramma. Probeer je kracht en conditie geleidelijk op te bouwen, zodat je lichaam de tijd krijgt om zich aan te passen aan de nieuwe eisen die je eraan stelt. Op die manier kun je genieten van je trektraining en het risico op blessures voorkomen door te snel te veel te proberen.

Draag de juiste schoenen

Goede kwaliteit en geschikt schoeisel voor je trektocht en je looptraining is essentieel. Een ondersteunende wandelschoen met enkelbescherming is belangrijk, maar pas op voor te hoge enkelmanchetten omdat deze de achillespees aan de basis van uw kuit kunnen irriteren. Zoek naar een enkelmanchet die aan de achterkant is weggeschept. Zorg ervoor dat je trekkingschoenen grondig zijn ingebroken en dat je voeten zijn ingebed – de tijd voor blaren is nu, niet tijdens je trektocht. Probeer bij het kopen van je laarzen ‘s middags te shoppen als je voeten iets zijn uitgezet zodat je de juiste maat krijgt.

Sokken lopen

Met veel aandacht voor schoenen, is het gemakkelijk om het beste type sokken te vergeten om te dragen. De juiste laarzen met de verkeerde sokken zullen je trektocht verpesten, dus draag bij het passen van laarzen dezelfde sokken die je voor je trektocht wilt gebruiken. Zoek naar materialen die zweetafvoerende eigenschappen hebben of die zweet afvoeren, maar ook waterdicht zijn.

Doe beentrainingen

Beensterkte is de sleutel voor je trektocht, dus naast looptraining die je benen versterkt, probeer dan gymoefeningen zoals legpressen en gewogen squats, of lunges en squats met lichaamsgewicht.

Train wandelen

Een wandeltraining vormt de basis van je trainingsprogramma en het is belangrijk om gestaag te bouwen naar het soort afstanden dat je tijdens je trektocht gaat maken. Wissel in eerste instantie trainingsdagen af ​​met rustdagen, maar naarmate uw conditie verbetert, moet u enkele ‘back-to-back’-trainingsdagen opnemen, die uw daadwerkelijke trektocht beter zullen nabootsen.

Train op een vergelijkbaar gebied

Looptraining is essentieel, maar het is ook belangrijk om de omstandigheden die je zult ervaren zo goed mogelijk na te bootsen. Probeer te trainen op vergelijkbaar terrein als dat van uw trekkingslocatie. Bijvoorbeeld, voor een trektocht met bergbeklimmen, probeer een weekendje klauteren als onderdeel van je training.

Zeen Social Icons

More Stories
Voordelen van een aloë vera haarmasker