Beste voeding voor een gezonde huid

Voeding is belangrijk voor de gezondheid. Een ongezond voedingspatroon kan uw stofwisseling beschadigen, gewichtstoename veroorzaken en zelfs organen zoals uw hart en lever beschadigen.

Maar wat je eet, heeft ook invloed op een ander orgaan – je huid.

Dikke vis

Vette vis, zoals zalm, makreel en haring, is uitstekend voedsel voor een gezonde huid. Het zijn rijke bronnen van omega-3-vetzuren, die belangrijk zijn voor het behoud van een gezonde huid.

Omega-3-vetzuren zijn nodig om de huid dik, soepel en gehydrateerd te houden. In feite kan een tekort aan omega-3-vetzuren een droge huid veroorzaken.

De omega-3-vetten in vissen verminderen ontstekingen, die roodheid en acne kunnen veroorzaken. Ze kunnen uw huid zelfs minder gevoelig maken voor de schadelijke UV-stralen van de zon.

Avocado’s

Avocado’s bevatten veel gezonde vetten. Deze vetten zijn goed voor veel functies in uw lichaam, waaronder de gezondheid van uw huid.

Het krijgen van voldoende van deze vetten is essentieel om de huid flexibel en gehydrateerd te houden.

Uit een onderzoek onder meer dan 700 vrouwen bleek dat een hoge inname van totaal vet – met name de soorten gezonde vetten die in avocado’s voorkomen – geassocieerd werd met een soepelere, veerkrachtige huid.

Walnoten

Walnoten hebben veel eigenschappen waardoor ze een uitstekende voeding zijn voor een gezonde huid.

Ze zijn een goede bron van essentiële vetzuren, vetten die je lichaam niet zelf kan maken.

Zonnebloemzaden

Over het algemeen zijn noten en zaden goede bronnen van voedingsstoffen die de huid stimuleren.

Zonnebloempitten zijn een uitstekend voorbeeld.

Zeen Social Icons

More Stories
Een dag uit het leven van een boeddhist